Sunday 9 October 2016

Business: Co ma wspólnego tworzenie contentu z tworzeniem ubrań?




Pisanie tekstów na blog, stronę internetową czy platformy social media, czyli tworzenie tzw. contentu - jest zadziwiająco podobne do tworzenia ubrań. Z tą różnicą, że zamiast tkanin używamy słów. 

Ubieram osoby, marki i siebie w autorskie teksty, które, podobnie jak ubrania, są kluczowym elementem wizerunku, jaki przedstawiamy światu. Niewątpliwie, zarówno w życiu jak i w biznesie to, co mamy do powiedzenia, jest równie istotne, jak to, co w jaki sposób prezentujemy się naszemu odbiorcy. Piękny wizerunek marki, organizacji czy osoby, musi iść w parze z odpowiednio wystylizowanym i jakościowym przekazem słownym. Tylko wtedy powstaje spójny, wiarygodny i efektywny przekaz.

Podczas gdy ubranie to subtelna forma komunikacji m.in. naszych wartości, pozycji społecznej, czy nastroju. Biznesowy przekaz niesiony słowem i obrazem na stronach internetowych i platformach social media jest już dużo bardziej "dosłowny" i mniej podatny na kontekst. "ROI" (return on investment) to "ROI", "influencer marketing" to "influencer marketing", a czerwona sukienka może wyrażać i zostać zinterpretowaną w bardzo różny, zależny od okoliczności sposób.

Poza tym, zasady tworzenia strojów i contentu są bardzo podobne. Może być content haute couture - wybitny, stworzony z nienaganną starannością o detal i rytm tekstu - oraz content mass market, gdzie priorytetem jest ilość. Content, którego celem jest to, aby ktoś nas zauważył i zaangażował się w rozmowę oraz taki, który sprawia, że giniemy w oceanie podobnych wypowiedzi (oceanie podobnych sukienek). 

Nigdy nie sądziłam, że twórcza energia, którą zwykłam uwalniać bawiąc się w tworzenie ubrań i obrazów znajdzie kiedyś ujście pod postacią słowa i tzw. contentu. Okazuje się jednak, że ubrania i content mają ze sobą wiele wspólnego, a zrozumienie jednego jest bardzo pomocne w sprawnym i efektywnym tworzeniu drugiego. Wspaniałe jest także móc uwalniać energię kreatywną bez ograniczenia na jej formę.

Ciekawa jestem, jakie twórcze pasje mają inni content marketerzy i managerowie. W komentarzach  jest miejsce, aby się tym podzielić.

No comments:

Post a Comment